rolypoly cotto
롤리폴리 꼬또
rolypoly cotto
롤리폴리 꼬또
오뚜기가 브랜드 경험을 확장하고 젊은 소비자들과 소통하기 위해
만든 이곳은 곳곳에 새긴 디브랜딩 전략이 돋보인다.
노란색, 오뚝이를 닮은 숫자 ‘8’의 사이니지 등으로 브랜드
이미지를 연상시킨다. ‘롤리폴리roly-poly’가 오뚝이를,
‘꼬또cotto’가 벽돌집을 뜻하는 만큼 이름에서도 오뚜기의
정신과 세계관이 은유적으로 드러난다. 공간 디자인을 맡은
스튜디오베이스는 건물 두 채를 이어 복합 문화 공간을
조성했다. 스튜디오베이스는 오뚜기 BX실과 함께 정원
‘캄포Campo’를 중심으로 7개의 공간을 유기적으로 연결해
브랜드의 제품과 철학, 가치를 자연스럽게 전달했다. 공간
프로그램에서도 동일한 접근 방식을 확인할 수 있다. 예를
들어 전시 공간 ‘큐브Cube’에서는 자사뿐 아니라 오뚜기
정신에 동조하는 브랜드 및 창작자와 협업 전시를 개최하고,
식공간 ‘케이브Cave’는 오뚜기의 상징적인 제품인 카레와
라면으로 메뉴를 구성해 새로운 조리법에 대한 영감을
선사한다. 2022년 9월 롤리폴리 꼬또 바로 옆 건물에 오픈한
베이커리 ‘롤리폴리 르밀’도 함께 둘러보기를 추천한다.
"How can a brand create an immersive experience within a space without overt branding? RolyPoly Cotto, with its striking red brick walls, offers an answer. Created by Ottogi to expand its brand experience and connect with younger consumers, this space uses subtle de-branding strategies throughout. Brand elements are subtly suggested through design cues like yellow signage and the number "8," resembling Ottogi’s iconic character. The name itself conveys Ottogi’s spirit and worldview—"roly-poly"evokes the iconic Ottogi mascot, while ""Cotto"" means ""brick house.""
Studio Vase, the design team behind the project, combined two buildings to create this multipurpose cultural space. Working closely with Ottogi’s BX team, they centered the design around a garden named ""Campo,"" linking seven spaces to organically showcase the brand’s products, philosophy, and values. This seamless approach is also reflected in the programming of each space. For instance, the exhibition space "Cube" hosts collaborative exhibitions not only with Ottogi but also with brands and creators that resonate with Ottogi’s ethos. In the dining area "Cave," the menu highlights Ottogi’s iconic products like curry and ramen, inspiring visitors with new culinary ideas.
Next door, the bakery "RolyPoly Le Mille," which opened in September 2022, is also worth a visit for a complete experience.