CHEESEINDUSTRY
치즈인더스트리
CHEESEINDUSTRY
치즈인더스트리
‘청수당’, ‘온천집’ 등 뚜렷한 콘셉트로 개성 넘치는 공간을 선보여온
글로우서울이 오픈했다. 우유에서 치즈를 생산하는 과정을
상징적으로 담아낸 공간 디자인이 특징이다. 글로우서울은 ‘ㄷ'자
한옥에 목장, 치즈 공장, 마켓 겸 카페로 이어지는 공간 이미지를
구축했다. 입구로 들어서면 가장 먼저 소 모형들이 보이는데,
이것을 중심으로 양옆에 치즈와 베이커리를 만드는 공간과
이를 지켜보며 커피와 디저트를 즐길 수 있는 공간을 만들었다.
공간은 치즈 그로서리 마켓이라는 정체성을 반영해 목장을
연상시키는 컨트리풍으로 디자인했다. 기존 한옥 구조 및 요소와
어우러지며 ‘한국적 컨트리풍’으로 느껴진다는 점이 매력적이다.
"CHEESEINDUSTRY is a cheese grocery market where customers can enjoy a variety of cheese products and menu items made from fresh milk. It was launched by Glow Seoul, known for creating unique, concept-driven spaces like ""Cheongsudang"" and ""Oncheonjip."" The space design symbolically reflects the process of turning milk into cheese. Glow Seoul designed this ""ㄷ""-shaped hanok (traditional Korean house) to resemble a farm, cheese factory, and market-café in one continuous space.
Upon entering, visitors are greeted by cow models, and around them, there are areas for making cheese and baked goods. Alongside, there are spaces where customers can enjoy coffee and desserts while watching the cheese-making process. The space has a countryside-inspired design that evokes the feel of a farm, aligning with its identity as a cheese grocery market. This design harmonizes with the traditional hanok structure, creating a uniquely ""Korean countryside"" atmosphere that is both charming and distinctive."