LOFA Seoul
로파서울
LOFA Seoul
로파서울
기존 쇼룸이 물리적 공간의 제약으로 소개하고자 하는
브랜드를 다 담기 어려웠기에 두 번째 쇼룸 인근에 공간을
추가 오픈하게 되었다.
공간의 콘셉트는 ‘무가지’로, 자본으로부터 자유롭다는
특성상 획기적인 기획과 기사를 선보였던 과거
무가지처럼 자유로우면서도 독창적인, 양질의 큐레이션을
선보이겠다는 각오를 담았다. 도화지 같은 화이트를
메인 컬러로 인테리어와 집기 상당수를 정갈하게 통일해
공간보다 제품이 두드러지도록 했다. 콘셉트에 맞춰 매장
한편에는 자체 제작한 무가지 〈준비, 탕!〉을 비치했다.
로파서울은 “창작자와 동시대 문화 신의 지속 가능성에
대해 적극적으로 탐구하며, 다양한 라이프스타일을
끊임없이 제시할 계획”이라는 뜻을 밝혔다.
"LOFA Seoul, a lifestyle curation shop, opened its third showroom in Sinyongsan this past May. This expansion, located near their second showroom, was prompted by the limited physical space in previous locations, which restricted the range of brands they could showcase. The new showroom's concept is inspired by ""mugaji (free magazines or newspapers),"" which are free from commercial constraints, allowing for innovative content and editorial freedom. With this ethos, LOFA Seoul aims to offer a fresh and distinctive curation of high-quality items.
The showroom is designed with a minimalist white palette, creating a clean canvas that emphasizes the products over the space itself. Reflecting this theme, they have placed their own free magazine, ""Ready, Go!,"" within the store. LOFA Seoul has expressed their commitment to exploring the sustainability of contemporary culture and creators, with plans to continuously present a diverse array of lifestyle options.