Diesel Dosan
디젤 도산
Diesel Dosan
디젤 도산
1978년 설립 이래 패션을 넘어 리빙 분야까지 영역을 넓혀나가고
있는 브랜드다. 크리에이티브 디렉터 글렌 마틴스Glenn
Martens가 디자인 디렉션을 담당한 디젤 도산은 브랜드의
여러 글로벌 스토어를 연결하는 디자인 콘셉트에 대한
가장 광범위하고 강력한 해석을 보여준다. 시선을 끄는
외벽은 빨간 로고로 뒤덮여 브랜드의 강렬한 에너지를
발산하고, 내부는 건물의 기존 구조를 유지하면서도 색과
소재를 이용해 공간을 구별했다. 디젤의 최신 컬렉션이
전시된 1, 2층은 각각 모노크롬 컬러로 통일하거나 빨간색
벽으로 포인트를 주어 브랜드 특유의 대담하고 실험적인
분위기를 연출한다. VIP 라운지로 꾸민 3층에서는
1, 2층과 달리 특이한 질감의 소재와 새로운 시그너처
색상인 핑크색으로 공간의 위계를 만든 점이 돋보인다.
"Diesel Dosan, the third Korean store of the lifestyle brand Diesel, exemplifies the brand’s expansion from fashion into home and living since its founding in 1978. Designed under the creative direction of Glenn Martens, Diesel Dosan presents a bold interpretation of the concept that unifies Diesel’s global stores. The eye-catching exterior, emblazoned with the brand’s red logo, radiates Diesel’s signature energy, while the interior maintains the building’s original structure, using color and materials to define distinct areas.
The first and second floors, which display Diesel’s latest collections, are styled with a monochromatic scheme and bold red accents, creating a daring, experimental atmosphere unique to the brand. In contrast, the third floor, designed as a VIP lounge, features unconventional textures and the brand’s new signature pink, establishing a refined hierarchy within the space.