kwangya Seoul
광야 서울
kwangya Seoul
광야 서울
케이팝을 좋아하는 팬이라면 누구나 한 번쯤
SM엔터테인먼트(이하 SM)의 ‘광야’에 대해 들어본 적 있을
것이다.
2022년 11월 성수동에 문을 연 플래그십 스토어 ‘광야 서울’은
이 무한한 공간을 현실 세계에 구현한 곳이다. 설계를 맡은
니즈디자인랩은 광야 서울의 한정된 오프라인 공간에 광야의
무한함을 담기 위해 고민하던 중 평행 우주 개념을 떠올렸다.
공간 배치를 가변적으로 구성하고 미디어 월과 투명 영상 패널을
과감하게 사용해 물리적 · 개념적 확장을 동시에 꾀했다. 금속,
유리 등 반사율과 투과율이 좋은 소재를 적극적으로 사용해
신비로운 분위기를 연출하기도 했다. 니즈디자인랩은 무한한
SM 우주를 현실 공간에 옮기기 위해 골몰하면서도 장소 본연의
목적, 즉 아티스트와 팬이 물리적 제약을 뛰어넘어 소통하는
공간이라는 점을 잊지 않았다. 셀러브리티, 팬덤, 프로슈머가
함께 만들어가는 광야 서울은 지금도 무한히 확장 중이다.
"For K-pop fans, SM Entertainment’s concept of ""Kwangya"" is likely familiar. Kwangya serves as the primary stage for SM’s universe, the ""SMCU,"" a virtual realm where the concepts of SM artists intersect and interact. Opened in November 2022 in Seongsu-dong, the flagship store ""Kwangya Seoul"" brings this boundless space into the real world.
Designed by NIIIZ Design Lab, Kwangya Seoul was crafted to embody the vastness of Kwangya within the confines of a physical location. Drawing on the concept of parallel universes, the designers arranged the space to be adaptable, using media walls and transparent video panels to achieve both physical and conceptual expansion. Materials like metal and glass, chosen for their reflective and translucent qualities, add to the store’s mysterious atmosphere.
NIIIZ Design Lab worked to translate SM’s limitless universe into a real-world setting, while keeping the space’s core purpose in mind: to enable artists and fans to connect, transcending physical limitations. Kwangya Seoul continues to evolve as a collaborative space shaped by celebrities, fandoms, and prosumers alike.