EQL GROVE
EQL 그로브
EQL GROVE
EQL 그로브
브랜드명은 평등(equal)의 약자에서 따왔다. 모두의 스타일을 존중하고 자유롭게 표현할 수 있는 플랫폼을 지향한다는 뜻이다. 이런 태도는 EQL 그로브의 공간 콘셉트로 이어진다. ‘에디토리얼 숲’을 콘셉트로 한 이곳은
큐레이션하는 브랜드와 콘텐츠 그리고 로컬 숍이 함께 성장하는 공간이 되길 바라는 마음이 담겨 있다. 숲을 모티프로 한 것은 모두에게 동등한 자연의 장소이며, 아무런 목적과 이유 없이도 자연스럽게 머무르게 되는 장소이기 때문. 실제로 이곳에선 다양한 스타일과 문화가 패션 안에서 융합한다. 1층과 2층에 팝업 공간을 각각 두었다는 점도 특기할 만하다. 이곳에서는 EQL에서 선별한 브랜드의 팝업을 일시적으로 소개하기도 하고, 예술 공연이나 신진 작가들의 전시 등 다양한 문화 콘텐츠로 채워진다. 특히 상시 운영하는 팝업 전시에선 디자이너, 아티스트와 브랜드의 컬래버레이션을 기획해 재미를 더한다.
"EQL GROVE is the offline experiential store for EQL, a lifestyle platform operated by Handsome Corp. The brand name “EQL” is derived from “equal,” reflecting a commitment to respecting everyone’s style and supporting free self-expression. This ethos is carried into the spatial concept of EQL GROVE. Designed as an “editorial forest,” the space is intended to foster growth alongside curated brands, content, and local shops. The forest motif symbolizes a space open to all, a place where people can naturally gather without specific purposes or reasons.
In practice, EQL GROVE integrates a variety of styles and cultures within the realm of fashion. Notably, there are pop-up spaces on both the first and second floors. These areas feature temporary showcases of select brands from EQL and host various cultural content, from art performances to exhibitions by emerging artists. The continuously running pop-up exhibitions, in particular, bring an added layer of interest through unique collaborations between designers, artists, and brands.