MORÉ STORE
모레상점
MORÉ STORE
모레상점
지속 가능한 소비 플랫폼을 지향하는 만큼 소비로 인한 환경 문제와 해결
방안을 콘텐츠로 제작하여 환경에 대한 인식 개선을 위해 노력하는 것은 물론, 매출의 1% 이상을 환경 문제 해결을 위해 기부한다. 모레상점은 2019년 온라인 플랫폼으로 시작했는데 ‘상점’이라는 이름에 사무실로 찾아오는 방문객이 많아지면서 2022년 환경의 날을 맞이해 오프라인 공간을 오픈했다. 모레상점은 커뮤니티 오피스 헤이그라운드 성수 시작점의 공간 파트너로 1층에 자리했다. 기존 공간에 사용한 블랙 컬러를 살리고 모레상점의 상징 색인 사막로즈 컬러를 더했다. ‘모레 우체국’을 콘셉트로 ‘지금의 나’와 ‘미래의
나’를 연결해 지속 가능한 소비를 시작할 수 있는 공간이란 의미를 담아냈다. 매 시즌 다양한 친환경 브랜드와 제품을 큐레이션하는데 매장 벽면에 부착한 편지봉투 속 QR코드를 통해 모레상점의 큐레이션 콘텐츠도 만날 수 있다.
"MORÉ STORE is a brand developed and operated by the social venture Impactorial to promote sustainable consumption. In line with its mission as a sustainable consumption platform, MORÉ STORE creates content to raise awareness about environmental issues caused by consumption and potential solutions, while also donating at least 1% of its revenue to environmental causes. Launched initially as an online platform in 2019, the brand decided to open a physical location on World Environment Day in 2022, as more visitors began visiting the office due to the ""store"" aspect in its name.
Located on the first floor of Hey Ground Seongsu Starting Point Location, a community office space, MORÉ STORE incorporates black from the existing interior with its signature ""desert rose"" color. Designed with the concept of a ""MORÉ post office,"" the space connects ""the present me"" with ""the future me,"" encouraging visitors to begin their journey toward sustainable consumption. Each season, MORÉ STORE curates eco-friendly brands and products, and visitors can access curated content through QR codes on envelope displays along the store walls.